Sztangi – idealny bodziec dla mięśni

W dzisiejszych czasach Sztangi ze sklepu sportowego nie są już sprzętem kojarzonym tylko z ciężkim męskim treningiem. I całe szczęście, ponieważ użycie ich w treningu daje niesamowite rezultaty i ogrom korzyści. Sztanga to sprzęt angażujący do pracy mięśnie całego ciała. Ćwiczenia z nią kształtują sylwetkę, poprawiają wygląd skóry i zwiększają sprawność organizmu. 

Sztanga – co to za sprzęt?

Sztanga składa się z gryfu, czyli metalowego drążka, obciążników oraz zacisków. Może być prosta lub łamana. Prosta jest zdecydowanie popularniejsza, głównie ze względu na uniwersalność i możliwość wykorzystania do wielu ćwiczeń. Obciążenie, czyli tak zwane talerze zakłada się na oba końce sztangi. Talerze mają różne wielkości oraz wagę. Możliwość zmiany obciążenia sprawia, że sztanga doskonale nadaje się do ćwiczenia całego ciała i progresowania z ciężarem.

Jakie korzyści daje trening ze sztangą?

Trening siłowy ze sztangą angażuje do pracy wszystkie mięśnie, zwiększa siłę oraz wytrzymałość organizmu. W treningu ze sztangą wykonujemy ruchy, które dość często pojawiają się podczas codziennych czynności. Bardzo łatwo jest więc nauczyć się techniki przysiadu, martwego ciągu czy wykroków. Opanowanie właściwej techniki pomaga lepiej kontrolować ciało, przyjmować prawidłową postawę, mniej się garbić. Wpływa to pozytywnie na kręgosłup i niweluje bóle, jeśli takie się wcześniej pojawiły. Ćwiczenia ze sztangą z odpowiednio dobranym obciążeniem pomagają zwiększyć masę mięśniową, ale również zgubić nadprogramowe kilogramy. Co bardzo ważne, zwłaszcza dla kobiet trening siłowy pozwala poprawić znacznie jakość skóry i jest dużym sprzymierzeńcem w walce z tak nielubianym cellulitem. Regularne ćwiczenia idące w parzę ze zdrową dietą, dają efekty już po około miesiącu. Zmienia się nie tylko wygląd. Poprawie ulega samopoczucie, zdrowie, przybywa siły i wytrzymałości. 

Od czego rozpocząć treningi?

Treningi ze sztangą można wykonywać na siłowni, ale również w domu. Obecnie łatwo dostępne do kupienia są zestawy zawierające gryf i talerze o różnym obciążeniu. Posiadając sprzęt w domu, można samemu wykonywać ćwiczenia lub wyszukać w Internecie filmiki i na ich podstawie uczyć się techniki oraz komponowania treningów. Na siłowni warto poprosić o pomoc trenera. Wskazówki eksperta dotyczące poprawności wykonywania ćwiczeń przydadzą się zwłaszcza początkującym. W wielu klubach fitness odbywają się również grupowe zajęcia body pump. Są one bardzo popularne, a polegają na wykonywaniu ćwiczeń ze sztangą w rytm muzyki. Przeznaczone są głównie dla osób chcących włączyć ciężary do swojego treningu, poprawić stan i kondycję skóry i zgubić zbędne kilogramy.

Jak widać, trening ze sztangą można wykonywać na różne sposoby, a każdy z nich przynosi niesamowite korzyści. Ćwiczenia siłowe mają tak wiele zalet, że naprawdę warto włączyć je do swojego treningowego planu. Regularne treningi bardzo szybko dadzą zauważalne efekty!